مطالب

علف زن چیست ؟

علف زن بنزینی

علف زن چیست؟

علفزن یکی از تجهیزات کشاورزی و ابزارهای باغبانی مدرن و حرفه ای، که جهت راحتی و افزایش راندمان اپراتور بوجود آمده است و جایگزین ابزارهای باغبانی سنتی همچون داس، قیچی باغبانی و اره گردیده است و از آن برای برش و اصلاح گیاهان استفاده می گردد. دستگاه علفزن از بخش های مختلف همچون الکتروموتور یا موتور بنزینی، تیغه، دسته یا نگهدارنده و همچنین ملزومات دیگر تشکیل گردیده است.

علف زن در انواع تک کاره و چهار کاره در بازار موجود می باشند، که در نوع چند کاره علاوه بر قابلیت علف زنی و حاشیه زنی، می توان اجزایی همچون شمشاد زن، اره هرس، زیتون چین و پره کولتیواتور را بر روی آن نصب و جهت کاربردهای مختلف از آن استفاده نمود. البته برخی از مدل های حرفه ای علف زن که به صورت تک کاره به فروش می رسند میتوان با افزودن الحاقی های مورد نظر  به عنوان دستگاه چند کاره استفاده کرد

لیست الحاقی های  علف تراش

کاربردهای علف زن (علفزن یا علفتراش)

۱- جهت برش، هرس و اصلاح علوفه، یونجه و چمن

۲- درو کردن گیاهان مختلف

۳- کندن علف های هرز و همچنین تر و تمیز کردن گیاهان اطراف خانه ها

۴- اصلاح قسمت هایی از گیاهان و چمن ها که توسط ماشین های چمن زنی قدیمی ممکن نیست

ویزگی های یک علف تراش ایده آل

۱- دارای موتوری با قدرت و توان مناسب باشد.

۲- در هنگام کار کردن صدا و  آلودگی کمی ایجاد کند.

۳- نیاز به تعمیر و نگهداری کمی داشته باشد.

۴- دستگاه تعادل مناسبی داشته و به راحتی بتوان با آن کار کرد.

۵- دارای طراحی سبک و قدرتمند باشد.

انواع علفزن

علف تراش ها را بر حسب موتور بسته شده بر روی دستگاه به دو دسته برقی و موتوری تقسیم می کنند.

۱- علف زن بنزینی

در این دسته از علف تراش ها، نیروی محرکه توسط یک موتور بنزینی تامین می گردد. قدرت موتورهای مورد استفاده در علف زن بنزینی  از ۱٫۵ تا ۳ اسب بوده که با توجه به حجم و نوع کار موردنظر می تواند مدل مناسب را انتخاب نمایید. در این دسته از علف تراش نیازی به دسترسی به برق وجود نداشته و در مکان های مختلف می توان با آن ها کار نمود.

به دنبال علفزن مناسب برای باغ یا ویلای خود هستید ؟؟

 

۲- علف تراش برقی

در این دسته از علف زن  ها نیروی محرکه از یک موتور برقی که قابلیت کارکرد با برق تکفاز را داشته و از طریق دوشاخه به برق اتصال پیدا می کند، تامین می گردد. قدرت موتور مورد استفاده در علف زن های برقی از ۱/۵ تا ۳ می باشد.

باغبان ماشین این مدل علفزن ها  ( علف زن برقی ، علف زن شارژی) را برای کاربران حرفه ای توصیه نمیکند.

اجزای مختلف یک دستگاه علف تراش

۱- موتور

بخش اصلی و در حقیقت تامین کننده نیروی محرک دستگاه بوده و در دو مدل برقی و بنزینی از قدرت ۱٫۵ تا ۳ اسب بخار جهت بسته شدن بر روی دستگاه علف تراش موجود می باشند. موتورهای بنزینی بسته شده بر روی علفتراش به دو دسته دوزمانه و چهارزمانه تقسیم می شوند.

علف زن موتور دو زمانه

۲- دسته یا نگه دارنده

قیسمتی که نقش کنترل کننده و فرمان دهده به دستگاه علف زن را داشته و در انواع مختلف تک دسته، حلقه ای و دسته دوچرخه ای در بازار موجود می باشد.

۳- تیغه

جهت کاربرد و کارآیی های مختلف اعم از برش، هرس، درو و اصلاح و نظم دهی به گیاهان مختلف تیغه های مختلف جهت بسته شدن بر روی دستگاه علف زن موجود می باشند. تیغه های علف تراش در انواع مختلف دوپره، سه پره،چهارپره و هشت پره با دندانه های از ۳۶ تا ۱۰۰ دندانه در بازار موجود می باشند که با توجه به حجم فضای سبز و کاربری موردنظر می توانید نوع مناسب را انتخاب نمایید.

 

لیست تیغه های  علف تراش

۴- میل یا لوله واسط

با توجه به اینکه علف زن ها در دو نوع دوشی و پشتی (کوله ای) در بازار موجود می باشند، مدل و نوع لوله واسط آن متغیر بوده و با توجه به نوع علف زن تغییر می نماید.

علف تراش دوشی

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین انواع علف زن  ها بوده که با موتورهای برقی و بنزینی به بازار عرضه می گردند. از مزیت این دسته از علف زن ها می توان استهلاک کم آن ها را نام برد.

علف تراش پشتی

این دسته از علف تراش دارای کوله پشتی بوده بدین صورت که موتور علفتراش با استفاده از کوله بر روی پشت سوار شده و کاربری دستگاه را بسیار راحت می نماید اما نسبت به نوع دوشی استهلاک بیشتری دارند.

علفزن BG430

[/vc_column_text]

[/vc_column]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید