فیلتر محصولات نمایش 1 - 20 از 131 نتیجه
مدل علفزن
قدرت
نوع موتور
حجم موتور
هر صفحه
خطا! بدون نظر!
فیلتر انتخاب شده
مرتب سازی بر اساس
فیلتر محصولات نمایش 1 - 20 از 131 نتیجه
مدل علفزن
قدرت
نوع موتور
حجم موتور
هر صفحه
خطا! بدون نظر!
فیلتر انتخاب شده

علف زن چیست؟

علفزن یا علف زن یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در کشاورزی و باغبانی می باشد که در واقع نسل پیشرفته ای از داس های قدیمی به شمار می روند. این تجهیزات بر اساس نحوه عملکرد و نیروی مورد نیاز برای از بین بردن و هرس گیاهان و همچنین شیوه حمل و جا به جایی به گروه های مختلفی تقسیم بندی شده و از نظر قیمت نیز با هم تفاوت های چشمگیری دارند.

ایده اولیه ساخت علف زن متعلق به شخصی به نام جورج بالاس اهل کشور آمریکا است. او ایده این کار را از کارواش های اتوماتیک گرفت و بعد از آن این دستگاه وارد عرصه تجهیزات مهم کشاورزی شد و امروزه با نام علف زن حاشیه زن شناخته می شود. این دستگاه انواع بسیار متنوعی دارد، شاید اگر بگوییم صدها مدل از علف زن در دنیا موجود است اغراق نباشد، انواع علف زن شامل علف زن برقی، علف زن شارژی، علف زن پشتی، علف زن بنزینی و علف زن دوشی بنزینی است. تمامی این دستگاه ها را با نام علف زن، علف تراش، حاشیه زن، علف زن باغی و غیره می شناسند.

سازندگان این دستگاه نیز بسیار زیاد هستند که حتما شما نام برخی از آنها را به خاطر شهرت زیادشان شنیده اید. مواردی همچون علف زن هیوندای، علف زن اشتیل، علف زن بنزینی knc، علف زن بنزینی  پویا ، علف زن پشتی knc، علف زن چهار زمانه هوندا ( یا علف زن چند کاره هوندا) و … را نیز اضافه کرد. بنابراین اگر قصد خرید علف زن جدیدی دارید باید از همین ابتدا بدانید که گزینه های پیش روی شما بسیار بسیار زیاد است.  قیمت علف زن به عوامل زیر  بستگی دارد

1- نام برند علف زن چیست؟

2- تولید کننده علف زن چه کشوری است؟

3- موتور آن از نوع برقی، بنزینی یا شارژی است؟

4- دو زمانه یا چهار زمانه است ؟

5- علف زن شما تک کاره است یا چند کاره؟

6- تیغه های علف تراش شما از کدام نوع است؟

7 – قدرت علفزن چند اسب است؟

موارد بالا مهترین فاکتورهایی بود که در قیمت یک علف زن موثر است؛ بنابراین ابتدا میزان کار خود و سپس میزان بودجه خود را مشخص کنید تا انتخاب های بهتری داشته باشید.

بخش های مختلف یک دستگاه علف ‌زن

علفزن از بخش های مختلفی تشکیل شده است که آشنایی با این قسمت ها می تواند در استفاده و نگهداری هرچه بهتر دستگاه به ما کمک نماید.
۱. موتور
مهم ترین بخش و قلب تپنده دستگاه علف زن، موتور دستگاه است. موتور نقش تأمین کننده نیروی محرکه را برعهده دارد. هرگونه آسیب و نقص در این بخش می تواند آسیب به دستگاه وارد کرده و صرف هزینه به دنبال داشته باشد.
۲. بدنه
قسمتی از دستگاه علفزن که تمام اجزای اصلی بر روی آن سوار میشوند  بدنه رابط بین موتور و تیغه و انتقال دهنده قدرت موتور به تیغه  علفزن است . این بدنه از 4 قسمت اصلی تشکیل شده است

الف ) گلدونی : گلدونی یا رابط کلاچ  قسمتی است که از یک طرف با 4 پیچ به موتور متصل میشود و از طرف دیگر به لوله و شافت انتقال قدرت متصل میشود.

ب ) لوله :  میتوان گفت این قسمت یک شاستی برای علفزن است چرا که شفت انتقال قدرت از درون آن عبور میکند و سایر اجزاء به روی آن بسته میشوند

ج )  شافت : وظیفه اصلی شفت انتقال قدرت تولیدی موتور  میباشد که از یک طرف به گلدونی و از طرف دیگر به گیربکس دستگاه متصل است

د ) گیربکس : این قسمت محل اتصال تیغه و هد نخ است که در پایین ترین نقطه علفزن قرار دارد

۳. دسته یا نگهدارنده
دسته و نگهدارنده، در کنترل و جابه جایی دستگاه علف زن ایفای نقش می نماید. دسته و نگهدارنده مناسب می تواند در راحتی حرکت و کنترل دستگاه در میان چمن ها و علفزارها بسیار کارآمد باشد.
۴. قسمت برش دهنده
بسته به نوع دستگاه علف زن، بخش تیز و برنده آن می تواند متفاوت باشد. برخی از دستگاه ها دارای تیغه فلزی دندانه دار چند پَره هستند. تیغه دستگاه علف تراش در کوتاه کردن و اصلاح گیاهان و علف ها نقش به سزایی دارد. بدون شک توجه به نوع و اندازه تیغه به کار رفته در دستگاه در حفظ عمر مفید دستگاه و کارایی آن نقش بی بدیلی خواهد داشت. برخی نیز از نخ علف زن استفاده می کنند. این نوع نخ خاص انواع گوناگون، گرد، چهارگوش، دندانه دار و … دارد از نخ ها برای کوتاه کردن علف ها از سطح خاک استفاده میشود . و معمولا برای علف های نازک مورد استفاده قرار میگیرند
۵- سایر لوازم جانبی
برخی از علف زن ها دارای قابلیت هایی هستند که علاوه بر هرس گیاهان، امکانات مختلفی را در اختیار باغبانان قرار می دهد

بررسی اجزا و قطعات انواع علف زن

یک علف زن حتما دارای یک موتور است، این می تواند از نوع برقی یا بنزینی باشد. البته نوع شارژی آن هم در دسته برقی جای می گیرد

از علفزن بنزینی که شامل علف زن بنزینی دوشی و پشتی می شود برای کارهای بزرگ می توانید استفاده کنید. در واقع علف زن بنزینی نهایت یک علفزن خوب است! اگر از می خواهید علت این موضوع را جویا شوید باید به قدرت این دستگاه اشاره کنیم. یک علف زن بنزینی دارای یک موتور چهار زمانه است. این موتورها علاوه بر اینکه کارایی راحتی دارند در صورتی که خراب شوند نیز هزینه تعمیر کمتری در مقایسه با علف زن های برقی دارند. ضمن اینکه نباید این نکته را نیز از یاد برد که با یک علف زن بنزینی شما محدودیتی در جابجایی نخواهید داشت.

از کجا یک علف زن خوب بخریم؟

امروزه با گسترش بسترهای اینترنتی و راه اندازی فروشگاه های آنلاین مردم ترجیح می دهند زحمت رفتن به بازار را با چند کلیک هموار کنند، کاری که در اکثر دنیا نیز صورت می گیرد. بنابراین یکی از گزینه های شما استفاده از همین فروشگاه های اینترنتی است که با در اختیار گذاشتن اطلاعات کاملی حتی بیشتر از یک فروشنده در یک مغازه، شما را در خرید محصول خود راهنمایی می کند.

مزیت خرید اینترنتی علفزن این است که شما در فروشگاه های اینترنتی می توانید از نظرات سایر خریداران نیز آگاه شوید و همین امر نیز راهنمای خرید کاملی در اختیار شما قرار خواهد داد

علفتراش دوشی بهتر است یا پشتی؟

انتخاب یک علفزن مناسب بستگی به شرایط مختلفی دارد. نمی توان گفت که همواره علفزن دو زمانه بهتر است یا علف تراش چهار زمانه بهتر است. با توجه به نکات زیر می توان انتخاب مناسبی از علف تراش دوشی یا پشتی داشت.

علفتراش دوشی

علفزن دوشی برای مناطق مسطحی که علف های هرز در پایین قرار دارند همچنین نقاطی که دسترسی به آن ها سخت است، مناسب می باشد. به راحتی و بدون خم شدن بدن علف ها را می توانید درو کنید.

علفزن پشتی

علف زن پشتی در مقایسه با علف تراش دوشی سنگین تر است.موتور توسط یک لوله انعطاف پذیر به نیروی محرکه وصل می شود. لذا وزن موتور بر پشت فرد وارد می شود. فشار بیشتری به آرنج وارد می شود، اما نسبت به مدل دوشی انعطاف پذیری بالایی دارد. میزان لرزش دست در علف زن پشتی کمتر است. کاربرد علف زن پشتی در مناطق مسطح بیشتر است و در عین حال استفاده از علفزن پشتی در مناطق شیب دار توصیه نمی شود.

انواع علفتراش موتوری

علف تراش در انواع تک کاره و چهار کاره و موتور دو زمانه و چهار زمانه موجود می باشد.

علف زن دو زمانه بخریم یا 4 زمانه؟

موتور های دو زمانه به منظور بهینه سازی موتور های چهار زمانه تولید شدند. هرکدام از علف زن های دو یا چهار زمانه مزایا و معایبی دارند که با توجه به نکات زیر می توان انتخاب درستی از آن ها را داشت.

علف تراش دو زمانه

پروسه روشن شدن موتور در دو مرحله انجام می گیرد: مرحله اول مکش سوخت و تراکم. مرحله دوم: احتراق و خروج دود.

عملکرد موتور دو زمانه

در موتور های دو زمانه روغن و بنزین همزمان با هم ترکیب می شوند و مخزنی جدا برای روغن وجود ندارد. روغن کاری قطعات به راحتی صورت گرفته و در زمین هایی که بصورت ناهموار هست و دسترسی به آن ها سخت است بعلت روانکاری قطعات، استفاده از علف زن دو زمانه توصیه می شود. علف زن دو زمانه ساختار ساده ای داشته و سبک تر از از علف زن های چهار زمانه هستند. به علت احتراق همزمان روغن و سوخت میزان آلودگی، دود و صدای تولید شده در موتور های دو زمانه بیشتر از موتور های چهار زمانه است. برای کارهای کوچک مناسب بوده و هزینه های تعمیر و نگهداری کمی دارد.

علف زن چهار زمانه

در علف زن چهار زمانه یک مخزن برای روغن و یک مخزن برای بنزین وجود دارد. به علت جدا بودن مخازن روغن و بنزین روغن کاری قطعات به خوبی صورت نگرفته و محدودیت برای انجام کار دارد. پروسه روشن شدن موتور در چهار مرحله

  1. مکش سوخت
  2. تراکم
  3. احتراق
  4. خروج دود انجام می پذیرد.

میزان آلودگی آن در مقایسه با علف تراش دو زمانه کمتر است. اما نسبت به موتور های دو زمانه وزن بالاتری دارد. علف زن چهار زمانه ساختار پیچیده تری نسبت به علفتراش  دو زمانه داشته و برای کار در طولانی مدت و کارهای وسیع استفاده از علفزن چهار زمانه توصیه می شود.

ادوات قابل نصب به علف زن  :

الحاقی های قابل نصب به علف زن : همواره افراد و شرکت ها به دنبال خرید ماشین آلاتی هستند

که بتوان با تهیه یک محصول چندین کار را انجام دهند از جمله این محصولات  علف زن ها میباشند که علاوه بر انجام عملیات علف زدن

قابلیت نصب انواع هد ها ( هد هایی که متناسب با علف ها باید تهیه شود )

اره های سرشاخه زن

( اره ی زنجیری ) روتیواتور ها ( دارای مدل های مختلفی هستند – جهت شخم زدن و از بین بردن ریشه علف ها از عمق 3-4 سانت )  انواع پمپ آب ها در قدرت های مختلف را دارا هستند .

پمپ های آب

پمپ آب یا پمپ آبکش وسیله ای است که به جای گیربکس علفتراش متصل شده و توانایی جابجایی آب را دارا میباشد

روتیواتور الحاقی

شخم زن یا روتیواتور یا کولتیواتور الحاقی دیگری است که به دستگاه علفزن متصل میشود و باچرخش تیغه های آن عمل خاکورزی یا همان شخم انجام میگیرد